Sunday, March 8, 2009

...Persahabatan.....


..Aku x tahu kenapa n mengapa aku nak meluahkan perasaan mengenai erti sebuah PERSAHABATAN... Mungkin aku agak tertarik dengan salah satu Blog membe aku ni.. Aku hairan mengapa erti persahabatan selalu disalah ertikan.. Mengapa masih tidak mengaku sahabat seandainya pahit n manis telah diharungi bersama.. Aku agak tersentuh n terseliuh bila membaca Blog membe aku... Aku hairan mengapa nak percepatkan waktu sedangkan waktu pon sudah menghampiri senja... Pastue siapa aku di hadapannya?? Musuh?? Selama 3 tahun bersama, bersusah payah bersama, ber'GROUP' sama2 masih lagi tidak mengaku sahabat... Aku amat sedih.. Dimanakah letaknya sebuah erti persahabatan... Gambar di atas akan aku kenang sehingga akhir hayat ku.. Kerana persahabatan yang terjalin umpama suatu hubungan yang suci n murni....
Sahabat....
Mengapa masih lagi ada wujudnya hasad dengki, benci membenci dan musuh bermusuhan di antara kita???? Andai dihitung, dikira, dibilang, sudah tinggal 40 hari lagi kita akan bersama... Aku harap antara kita tiada lagi wujudnya perasaan sebegitu... Anggap lah kita ini semua seumpama adik beradik.. Pelbagai rintangan yang telah kita lalui bersama... Akhir nukilan.. izinkan aku memetik sedikit bait2 lagu Peter Pan "Tentang Kita"
'"Waktu terasa semakin berlalu.. Tinggal cerita tentang kita... Akan tiada lagi hilai tawamu..
Ada cerita tentang aku dan dia... Dan kita bersama saat dulu kala....Ada cerita tentang masa yang INDAH.. Saat kita Berduka saat kita Tertawa... "
Hayatilah bait seni lagu itu wahai sahabatku...
Andai kita sudah tidak lagi bertemu simpan la memori bersama dalam ingatan mu...
Luv u All....

No comments:

Post a Comment