Sunday, March 8, 2009

... Bila Musim Bunga Kembali Lagi....


Aku bersendiri lagi...
Dilitupi langit biru yang menebar luas di angkasa...
Aku menatap potretmu buat terakhir kalinya...
Aku menangisi akan pemergiaan mu buat selamanya...
Tapi aku harus menerimanya...
Kerana ini bukan FANTASI tapi REALITI...
Aku keseorangan tanpa seorang teman pun disisi..


Ku hulurkan salam rindu..
Lalu ku sampaikan diangin lalu...
Agar puing-puingnya membawa rinduku kepadamu...
Ku utuskan kalimah-kalimah rindu..
Menyatakan betapa aku merinduimu...
Ku bisikkan kata-kata pujangga
Yang meriwayatkan kisah kita....


Biarpun kau tiada lagi di dunia ini..
Namun kau tetap bersemadi di hati ini....
Ku Mohon... Ku mohon.... Ku mohon restu Ilahi
Agar kau sentiasa tenang bersemadi di duniamu...
Ku sedari pemergian mu tidak mungkin lagi akan kembali....
Walaupun berjuta yang menyerupai mu namun
X mungkin jutaan itu mampu mengembalikan mu....
Selamat Tinggal.....

No comments:

Post a Comment